Mustafa Kemal Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Ders Materyal Ve Notları

Sponsor

30 Ocak 2013 Çarşamba

C'de OBEB bulma

Posted by samgar at 23:55 0 Comments


Matematiksel hesaplamalara devam ediyorum. Bu yazımda OBEB yani Ortak Bölenlerin En Büyüğünü bulmanın nasıl olduğunu anlatacağım.

Ekrandan iki sayı alıyorum. if komutuyla hangisinin küçük olduğunu buluyorum. Ardından for döngüsü oluşturuyorum ve küçük sayıdan 1'e kadar azaltıyorum. Ekrandan aldığım iki sayıya kalansız bölünürse döngüyü sonlandırıyorum.

#include<conio.h>
#include<stdio.h>

main()
{
    int sayi1;
    int sayi2;
    int kucuk;
    int ebob;
    int i;  
   
    printf("1.sayi : ");
    scanf("%d",&sayi1);
   
    printf("\n\n2.sayi : ");
    scanf("%d",&sayi2);
   
    if(sayi1>sayi2)
    {
       kucuk = sayi1;             
    }
   
    else
    {
       kucuk = sayi2;   
    }


    for(i=kucuk;i>=1;i--)
    {
       if((sayi1%i==0)&&(sayi2%i==0))
       {
          ebob = i;
          break;            
       }  
      
       else
       {
          continue;   
       }                 
    }
   
    printf("\n\nEBOB (%d , %d) = %d",sayi1,sayi2,ebob);
   
    getch();
}

Bu Yayını Paylaş

Takipçi Ol

Mail adresinizi kaydedelim ilk sizin haberiniz olsun.

0 yorum:

Sponsor

Yazılarım Korunuyor

Yandex Metrica

Yandex.Metrica

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

back to top