Mustafa Kemal Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Ders Materyal Ve Notları

Sponsor

3 Kasım 2013 Pazar

C'de girilen sayının asal olup olmadığını bulma

Posted by samgar at 00:30 0 Comments
Bu yazıda klavyeden girilen bir sayının asal olup olmadığını bulan programın nasıl yazılabileceğini anlatacağım. Kendisi ve 1'den başka tam böleni olmayan sayılara asal sayı deniyor. Programı yazarken de for döngüsü oluşturacağım ve programın tam bölenlerini bulacağım.

Tam bölen demek, bölenden kalan 0 demek. Bu durumda % işaretiyle kalanın 0 olup olmadığını kontrol etmek gerekiyor.

Öncelikle i, sayi ve 0'a eşit olan sayac adında integer değişkenler oluşturuyorum.

int i,sayi,sayac=0;

Ardından kullanıcının sayı girmesini istiyorum. scanf komutuyla sayıyı kullanıcıdan alıyorum.

printf("Sayiyi girin : ");
scanf("%d",&sayi);

Daha sonra bir for döngüsü oluşturuyorum ve 2'den başlatarak <sayi olana kadar devam ediyorum.

Döngümün içine bir if şartı koyuyorum ve eğer kalan 0 ise sayac değişkenini 1 arttırıyorum.

for(i=2;i<sayi;i++)
    {
       if(sayi%i==0)
       {
           sayac++;
       }    
    }  

Son olarak sayac değişkenini kontrol ediyorum. Eğer sayaç 0'a eşit ise kalansız böleni yok demektir. Yani sayı asaldır. Aksi taktirde ise sayı asal değildir.

if(sayac==0)
    {
        printf("Asal");                    
    }
    else
    {
        printf("Asal degil"); 
    }


Programı çalıştırdığımda ve bir sayı girdiğimde aşağıdaki gibi bir ekranla karşılaşıyorum.



Kodun tamamı :


#include<stdio.h>
#include<conio.h>

main()
{
    int i,sayi,sayac=0;
    printf("Sayiyi girin : ");
    scanf("%d",&sayi);
    
    for(i=2;i<sayi;i++)
    {
       if(sayi%i==0)
       {
           sayac++;
       }    
    }     
    
    if(sayac==0)
    {
        printf("Asal");                    
    }
    else
    {
        printf("Asal degil"); 
    }
    
    getch();
}




Bu Yayını Paylaş

Takipçi Ol

Mail adresinizi kaydedelim ilk sizin haberiniz olsun.

0 yorum:

Sponsor

Yazılarım Korunuyor

Yandex Metrica

Yandex.Metrica

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

back to top